آموزش ساخت پادکست با استفاده از تلفن

آمار مطالب

کل مطالب : 41
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 131
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 7160
بازدید سال : 38846
بازدید کلی : 96586

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : pone
تاریخ : جمعه 14 مهر 1402
نظرات


پادکست چیست؟

قبل از ورود به مبحث آموزش  دوره ساخت پادکست زهرا شیراحمدی با گوشی و معرفی انواع نرم افزارهای ساخت پادکست برای اندروید، بهتر است ابتدا با مفهوم و تعریف پادکست آشنا شوید. به زبان ساده، پادکست نوعی رادیو آنلاین است. اما تفاوت‌ها با رادیو آنلاین، پادکست را به یک رسانه مستقل تبدیل می‌کند. در رادیوهای آنلاینی که فعال هستند، برنامه ها به صورت زنده پخش می شوند و فقط برخی از آنها امکان گوش دادن به قسمت های قبلی برنامه مورد نظر را به شما می دهند. در حالی که پادکست ها بیشتر ضبط و پس از ویرایش های لازم در پلتفرم های مختلف آپلود می شوند. این بخش‌ها به‌عنوان بخش‌های مختلف یک مجموعه بر روی پلتفرم‌های پادکست قرار می‌گیرند و کاربران می‌توانند پادکست‌های متعدد را به‌صورت آنلاین یا با دانلود آن‌ها در گوشی خود و سپس پخش آفلاین گوش دهند.

شایان ذکر است که برخی از پلتفرم ها و اپلیکیشن های پادکست به کاربران خود امکان ضبط، ویرایش و در نهایت انتشار محتوای صوتی خود را می دهند که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. به خاطر داشته باشید که ایجاد پادکست یکی از آن مشاغلی است که در ابتدا برای شما درآمدی به همراه نخواهد داشت. اما با حرکت رو به جلو و جذب شنوندگان بیشتر می توانید از طریق تبلیغات و حمایت مالی به کمک تولید پادکست درآمد خوب و قابل توجهی داشته باشید. در زیر، ما فهرستی از خدماتی را ارائه کرده‌ایم که معتقدیم ممکن است برای عزیزانتان مفید باشد:

چه نرم افزاری برای ایجاد پادکست با گوشی شما موجود است؟

اکنون که با مفهوم پادکست آشنا شدیم، نوبت به پرداختن به موضوع اصلی این مقاله یعنی تولید پادکست در گوشی ها و معرفی نرم افزارهای مختلف برای ساخت پادکست در گوشی ها و سپس بررسی آنها با یکدیگر می رسد. انواع نرم افزارهای ساخت پادکست با استفاده از گوشی عبارتند از:

CastBox

لنگر

استودیو برای بلندگوها

PodBean

در قسمت بعدی به بررسی هر یک از برنامه های ذکر شده با هم می پردازیم.

جعبه پرتاب

«جعبه کاست» یکی از بسترهای پخش پادکست است که در دنیا و همچنین کشور ما طرفداران زیادی دارد. این نرم افزار علاوه بر پخش انواع پادکست، قابلیت ضبط و ساخت پادکست را نیز دارد و با نصب آن بر روی تلفن همراه خود می توانید علاوه بر گوش دادن به پادکست های مختلف، پادکست خود را راه اندازی کنید. به این ترتیب می توانید با انجام تبلیغات مناسب و تولید محتوای جذاب، شنوندگان بیشتری را به پادکست خود جذب کنید تا در نهایت به درآمدزایی برسید. مراحل ایجاد پادکست با برنامه CastBox عبارتند از:

1- در مرحله اول پس از نصب و باز کردن برنامه، در این شرایط می توانید از چند طریق برای خود یک حساب کاربری بسازید. یکی از ساده ترین راه ها این است که گزینه گوگل (شماره 1) را انتخاب کنید و با اکانت گوگلی که مد نظر دارید یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از لمس لوگوی گوگل، لیست اطلاعاتی که روی گوشی شما کار می کند ظاهر می شود (شماره 2) و با انتخاب یکی می توانید به راحتی جعبه کاست خود را بسازید.

2- پس از تکمیل ساخت اکانت و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز (مانند نام، منطقه محل زندگی و ...) برنامه را باز کرده و با زدن گزینه Personal (شماره 1) به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. در قسمت قبل سه گزینه Podcaster، LiveCast و Record را مشاهده می کنید که در زیر به توضیح هر کدام می پردازیم.

از پادکست (شماره 2) زمانی استفاده می شود که فایل پادکست خود را از قبل آماده کرده باشید و اکنون با انتخاب این گزینه و سپس انتخاب فایل پادکست آماده شده می توانید به راحتی قسمت جدیدی از آن را آپلود کنید.

پخش زنده (#3)، همانطور که از نام آن پیداست، برای پخش زنده پادکست ها است. برخی از سازندگان پادکست ابتدا برنامه خود را به صورت زنده و آنلاین پخش می کنند، سپس آن را ذخیره می کنند و برای پخش آفلاین یا گوش دادن آن را در یک کانال پادکست قرار می دهند.

نسخه پست (شماره 4) نسخه ای است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. با انتخاب این گزینه صفحه ای باز می شود که می توانید نام این قسمت از پادکست خود را با ضربه زدن روی نام فایل و سپس فشار دادن دکمه ضبط در پایین صفحه انتخاب کنید، گوشی شما شروع به ضبط می کند.

3- در کنار دکمه "Record" (شماره 1) دو دکمه دیگر را مشاهده می کنیم: "Listen" و "Save". دکمه Listen (شماره 2) به شما این امکان را می دهد که قبل از چاپ یا ذخیره به ضبط گوش دهید و دکمه Save (شماره 3) فایل ضبط شده را ذخیره می کند تا بتوانید بعداً به آن گوش دهید. تغییر دهید تا برای بارگذاری آماده باشید.

4- پس از ضبط و ذخیره پادکست با گوشی خود، باید به قسمت پادکست ها بروید. در آنجا می توانید با ضربه زدن روی گزینه Plans به پادکست های ذخیره شده خود دسترسی داشته باشید. برای دانلود یک پادکست، کافی است فایل ذخیره شده را پیدا کنید و روی سه نقطه (شماره 1) کنار نام آن ضربه بزنید تا منوی دیگری باز شود.

5- در این منو با زدن روی گزینه اول یعنی آپلود در کانال (شماره 1) صفحه ای باز می شود تا عکس جلد، نام قسمت و خود برنامه یا برنامه ای را که می خواهید منتشر کنید انتخاب کنید. قسمت جدید از. پس از انتخاب هر مورد ذکر شده، می توانید با زدن گزینه تایید (شماره 2) یک قسمت جدید از پادکست خود را آپلود کنید.

لنگر

یکی دیگر از برنامه های محبوب گوینده رادیو برای ایجاد پادکست در تلفن همراه، برنامه Anchor است. این برنامه رایگان است و به راحتی می توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی یا سایر وب سایت ها دانلود کنید. این برنامه یک ابزار اختصاصی برای ضبط پادکست با استفاده از گوشی شما می باشد. پادکست گوگل؛ این به شما امکان می دهد پادکست های خود را در پلتفرم های مختلف مانند Spotify و غیره منتشر کنید. ابزارهای مختلف ادغام شده در این برنامه به شما امکان ضبط، ویرایش را می دهد. لازم به ذکر است که امکان تجزیه و تحلیل آمار شنوندگان و غیره را فراهم می کند. مراحل ایجاد پادکست با استفاده از نرم افزار Encore عبارتند از:

1- مانند Castbox می توانید با کمک اکانت گوگل خود یک حساب کاربری در برنامه ایجاد کنید تا بتوانید با استفاده از اکانت خود از ابزارها و تجهیزات مختلف برنامه استفاده کنید. پس از اتصال به گوگل (شماره 1)، اکانت های ذخیره شده در گوشی شما ظاهر می شوند و باید یکی از آن ها (شماره 2) را متصل کنید تا به مرحله بعد ارسال شود.

2- در پایین صفحه گزینه Tools (#1) را مشاهده می کنید که با لمس آن وارد قسمت مخصوص ضبط و ویرایش پادکست می شوید.

3- در پایین صفحه گزینه های مختلفی وجود دارد. اما گزینه ای که می خواهیم پادکست را ضبط کنیم Record است. پس از کلیک بر روی دکمه ضبط، این نرم افزار شروع به ضبط صدای شما می کند و پس از اتمام صحبت، کافی است دکمه Stop (شماره 1) را کلیک کنید تا ضبط پادکست متوقف شود.

4- پس از توقف ضبط صفحه ای با گزینه های مختلف ظاهر می شود. این گزینه ها عبارتند از:

لغو: با انتخاب این گزینه (شماره 1)، فایل ضبط شده شما حذف می شود و به صفحه ضبط باز می گردید.

Save: با انتخاب این گزینه (شماره 2) فایل ضبط شده ذخیره می شود.

افزودن موسیقی پس زمینه: اگر می خواهید موسیقی پس زمینه را به پادکست خود اضافه کنید، کافی است روی این گزینه (شماره 3) ضربه بزنید و موسیقی مورد نظر را انتخاب کنید.

پخش: ضبط شما را پخش می کند (#4).

Recording: با انتخاب این گزینه (#5) ضبط مجدد از فایل ضبط شده شروع می شود.

5- وقتی ضبط شما تمام شد باید گزینه save را لمس کنید و نام فایل خود را انتخاب کنید و Add recording to episode (شماره 1) را انتخاب کنید. در نهایت فایل شما در این برنامه آپلود می شود و تا زمانی که گزینه Publish (شماره 2) را انتخاب نکنید در آنجا باقی می ماند.

6- با کلیک بر روی گزینه انتشار وارد صفحه ای می شوید که عنوان این قسمت از پادکست (عنوان قسمت) (شماره 1) و همچنین توضیحات لازم در رابطه با این قسمت (شرح قسمت) (شماره 2) باید در قسمت بالا وارد شود. در پایین می توانید این شماره قسمت و فصل جاری برنامه خود را همراه با جلد آپلود کنید. در نهایت با انتخاب گزینه بعدی (شماره 3) نوبت به انتخاب نام پادکست (فقط یک بار الزامی) می رسد و برای انتشار پادکست خود روی Use this name and URL (شماره 4) کلیک کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 144
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود